Depois da Marktest, a comScore: audiência de internet em Portugal atinge quase 4 milhões de utilizadores
Portuguese Internet Audience Grows to Nearly 4 Million Users in September 2009
comScore Executive Alex Banks to Speak at i-com National Roundtable in Lisbon, Portugal on Thursday 26th November
London, U.K. November 24, 2009 – comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), a leader in measuring the digital world, today released the results of a study of the online habits of Portuguese Internet users, based on data from the comScore World Metrix service. More than 3.8 million people age 15 and older accessed the Internet from a home or work location in Portugal in September, viewing an average 1,843 pages and spending an average 1.9 hours online per person during the month.
“Portugal represents a dynamic and growing Internet market in Europe with users continuing to be more active and engaged online,” said Mike Read, comScore managing director for Europe and Ibero America. “The average Internet user in Portugal is spending more time online engaging in different behaviors such as reading news and articles, search, conducting personal financial transactions and social networking. As these behaviors continue to take hold in the Portuguese market there will be an increasing number of opportunities to leverage the Internet for marketing and advertising purposes.”
Google Sites Reaches 94 Percent of Portuguese Internet Audience
A total of 3.8 million people accessed the Internet in Portugal in September 2009, up 4 percent on the previous year. The most popular property was Google Sites with 3.6 million visitors, reaching 93.6 percent of the total online population, followed by Microsoft Sites (3.4 million visitors) and Portugal Telecom (2.4 million visitors).Social networking site, Hi5.com, ranked as Portugal’s fourth most popular online property in September with 2.3 million visitors. Instant messaging services and social networking sites combined to account for more than one third (36.5 percent) of the total time spent online in Portugal, with the heaviest users of social networking sites (top 20 percent of visitors to the site category) spending an average of 13.4 hours on these sites during the month.
Top 15 Online Properties in Portugal*
Total Portugal - Age 15+, Home & Work Locations
September 2009
Source: comScore World MetrixMedia Sep-2008 Sep-2009 % Change Total Internet : Total Audience 3,665 3,816 4% Google Sites 2,959 3,570 21% Microsoft Sites 2,816 3,397 21% Portugal Telecom 2,125 2,398 13% Hi5.COM 1,986 2,329 17% Yahoo! Sites 1,066 1,422 33% UOL 971 1,254 29% Grupo Impresa 1,086 1,215 12% Wikimedia Foundation Sites 1,012 1,148 13% Grupo Brasil Telecom 863 1,119 30% WordPress 860 1,058 23% OnLine eXchange 625 930 49% IOL.pt 771 914 19% Terra - Telefonica 655 890 36% Clix.pt 756 852 13% CBS Interactive 394 643 63%
Posted via web from rictome
Popular Posts
-
Lembram-se? " Um homem acorda a meio da noite com sede. Levanta-se ensonado, vai até à cozinha, acende a luz, abre o frigorífico, be...
-
A rubrica semanal da SIC estreou agora como programa integral de uma hora, ao final da tarde. O " Nós Por Cá " já era falado e re...
-
Está formalmente e finalmente online o www.parlamentoglobal.pt . O Site Parlamento Global reúne portanto um conjunto de infografias assinad...
-
Isto dos rumores tem que se lhe diga. nunca são inteiramente verdade, mas também nunca são inteiramente mentira. O difícil é perceber que pe...
-
" REBELDE WAY " vai estrear na SIC em Agosto. Mas já há vídeos online. Acho curioso, olhando para o site, que estão criadas contas...
-
Segundo já consta, a Playboy de Agosto terá na capa a conhecida taróloga e apresentadora de televisão, Maya. PRIMEIRO - A Ver Vamos Se Isto ...
-
incluo e inscrevo as palavras sexo, orgia, líbido, clítoris e ornitorrinco na esperança de quem as procure na web aqui vir parar. se é o se...
-
Hoje o Calvin está indisponível no Público-Online. Hoje não é um dia bom.
-
Vem aí o novo programa de Luciana Abreu - LUCY: www.sic.pt/lucy » Luciana Abreu estará a preparar com Nuno Santos uma presença muito ao est...
-
O filme terá por aí 2h de duração, mas não estreia no cinema, só TV. Para já, fico triste ao ver o Pontiac reduzido à nossa memória dos anos...
Blogroll
Categories
- 2007 (22)
- 2008 (27)
- 2009 (37)
- 2010 (5)
- 2010 social media (1)
- 2012 (5)
- 5meianoite (1)
- 5meianoite rui veloso boinas (1)
- aeiou web design novo (1)
- alvim (1)
- amazon (1)
- android (1)
- angry birds (1)
- apple (1)
- arquitectura (3)
- aviao (1)
- bebes (1)
- best (107)
- blogs (6)
- boinas (1)
- bombeiros (1)
- bonecada (30)
- branding (1)
- business (1)
- buzz (1)
- campanha (1)
- canal (1)
- carros (1)
- caso (1)
- comida (11)
- compras (25)
- condomínio (5)
- confusao (1)
- conversas (43)
- cozinha (1)
- crise (1)
- cristiano ronaldo filho mae (1)
- cronica (1)
- design (32)
- digital (1)
- doces (1)
- facebook (1)
- ferias livros nokia (1)
- foto (27)
- fotos (2)
- fun (137)
- futuro (1)
- galaxy (1)
- game (1)
- gente (1)
- gobern (1)
- gosto (125)
- grafismo (30)
- gripe (1)
- heroisdeportugal (1)
- hi5 (1)
- incrivel (1)
- instagram (372)
- ios (1)
- iphone (1)
- ipod (4)
- jogo (1)
- jogos (1)
- kid (14)
- links (15)
- mail (1)
- marca (1)
- marketing (27)
- marketing digital (2)
- martim (6)
- mena (1)
- miguel portas (1)
- mobile (7)
- movies (22)
- mulher (23)
- mundo (47)
- music (50)
- musica (1)
- natal (16)
- net (65)
- news (107)
- nilton (1)
- nokia mobile (2)
- noticias (2)
- novidades (74)
- odeia (19)
- parque (1)
- pedro (1)
- pensée (29)
- pessoas (7)
- piloto (1)
- pingo doce (1)
- playboy (1)
- pocoyo (3)
- portugal (1)
- pos graduacao social media mkt (1)
- prazeres (43)
- prendas (18)
- programas (1)
- promocao (1)
- pub (53)
- publicidade (1)
- publico p3 (1)
- ratos (1)
- redes sociais (4)
- redes sociais marketing digital (2)
- reflexões (57)
- responsabilidade social (1)
- revistas portugal penthouse (1)
- ricvisited (3)
- rita pereira (1)
- rtp (1)
- s3 (1)
- samsung (2)
- saudades (1)
- saudosismos (17)
- sIII (1)
- smartphones (1)
- social media (2)
- starbucks (1)
- telemoveis (1)
- times google guardian jornais pagos (1)
- tv (13)
- twitter (5)
- UI (6)
- usabilidade (29)
- vendas (1)
- viagens (11)
- video (149)
- vinho (24)
- viral (2)
- web (41)
- web social 2.0 like pizza (3)
- work (23)
- youtube (92)
Archives
-
▼
2009
(142)
-
▼
novembro
(43)
- #5meianoite, já em ensaios! Come
- Daqui a minutos na RTP2: filomena cautela, alvim, ...
- Anna Leach explica a ligação que há entre o Farmvi...
- YouTube com legendagem automática
- Redes Sociais em Portugal - Hi5 / Facebook / Live ...
- Depois da Marktest, a comScore: audiência de inter...
- PUB: TOSHIBA e a campanha "SPACE CHAIR"
- Maravilhoso! DOC trás.os.montes "José Preto", plan...
- Ana Free, as redes sociais e como atingir o sucess...
- Ana Free no Congresso das Comunicações 2009.
- FHM - site
- World in Touch - CTT no Second Life
- Em preparação das gravações esta 5.a-feira. Têm ma...
- Será este o futuro dos Notebooks?
- NOVA HOMEPAGE SAPO - "SAPO - Portugal Online!"
- BBC - Documentário sobre a WEB
- Evento Blog Espanha
- Homenagem Fãs "5 Para a Meia-Noite" - 5 Para a Mei...
- Os Blogs Estão a Perder o Poder e Autoridade?
- MSN - MSN 2
- Na RTP temos AiPHONES
- #5meianoite - Erick Andrade e Carlos Moura, produt...
- 50% Desconto Brinquedos Continente
- Hino dos "Funcionários Públicos"
- JOSS STONE & KATY PERRY - MTV Europe Music Awards ...
- Tradutor de Choro de Bebé / Cry Translator
- Brinquedos no Continente - POPOTA ao som de BURAKA
- Caixa de Pandora - animação feita com luz e exposi...
- VÍDEO: Jogo Tetris com Prédio em Berlim
- Ideias e feedback do público com ideias novas em d...
- Alvim e Borges. Reunião. A preparar o regresso dia...
- Luís Filipe Borges - reunião de kick-off do #5meia...
- Nilton - reunião de kick-off do #5meianoite
- Pedro e Nilton na reunião de kick-off da 2.a séri...
- Alvim, Borges e Pedro em reunião do #5meianoite. ...
- Pedro Fernandes a espreitar o site do 5 Para a Mei...
- Alvim inspirando-se com um chá quente. Ideias em d...
- Vídeo / Spot: Nova Campanha do jornal El País
- Realidade Aumentada para a USPS
- HOW TO: Medir o ROI nas Redes Sociais
- Digital Communications: The Two Faces of Facebook ...
- " Inspiracional "
- A "O2" lançou um novo serviço / rede chamado PRIORITY
-
▼
novembro
(43)