OLD SPICE - campanha nas redes sociais ganha Emmy e sobe vendas em 107%
American marketing agency Wieden + Kennedy, have been awarded an Emmy for their celebrated Old Spice advertising campaign. The team behind the 'Old Spice Guy' commercial, which saw actor Isaiah Mustafa answer user-submitted questions on YouTube, claimed the Outstanding Commercial award yesterday.
Launched in July, the marketing campaign featured Mustafa responding to questions on Twitter and Facebook via real-time videos. In all, 186 videos were made across a three day period, posting 23 million views 36 hours after the launch of the first video.
"Winning an Emmy is a surreal experience. It's such a great honour to be recognized by the entertainment industry and encourages our desire to create work that not only sells products, but entertains people," said Jason Bagley, one of the creatives responsible for the campaign.
The Old Spice campaign, which ran with the slogan 'The Man Your Man Could Smell Like', was widely celebrated for its innovative use of social media. Matt Fiorentino, marketing analyst for Visible Measures, commented on the campaign after its launch:
"There’s never been a campaign that has answered users’ questions so personally and so quickly,” he says. “It just it wasn’t just that, it’s the way that they did it. The writing was brilliant. The acting was brilliant."
Indeed, the campaign itself is credited to have raised the profile and sales of the Old Spice brand. Social media site Mashable claimed that the viral marketing videos had raised the sales of Old Spice body wash by 107 per cent in the month following the advertisements.
Posted via email from rictome
Popular Posts
-
Lembram-se? " Um homem acorda a meio da noite com sede. Levanta-se ensonado, vai até à cozinha, acende a luz, abre o frigorífico, be...
-
A rubrica semanal da SIC estreou agora como programa integral de uma hora, ao final da tarde. O " Nós Por Cá " já era falado e re...
-
Está formalmente e finalmente online o www.parlamentoglobal.pt . O Site Parlamento Global reúne portanto um conjunto de infografias assinad...
-
Isto dos rumores tem que se lhe diga. nunca são inteiramente verdade, mas também nunca são inteiramente mentira. O difícil é perceber que pe...
-
Segundo já consta, a Playboy de Agosto terá na capa a conhecida taróloga e apresentadora de televisão, Maya. PRIMEIRO - A Ver Vamos Se Isto ...
-
" REBELDE WAY " vai estrear na SIC em Agosto. Mas já há vídeos online. Acho curioso, olhando para o site, que estão criadas contas...
-
incluo e inscrevo as palavras sexo, orgia, líbido, clítoris e ornitorrinco na esperança de quem as procure na web aqui vir parar. se é o se...
-
A SIC continua a reformular o seu site web, desta feita com a criação de uma nova área - programas. De facto, era uma falha incrível que fac...
-
Vem aí o novo programa de Luciana Abreu - LUCY: www.sic.pt/lucy » Luciana Abreu estará a preparar com Nuno Santos uma presença muito ao est...
-
Hoje o Calvin está indisponível no Público-Online. Hoje não é um dia bom.
Blogroll
Categories
- 2007 (22)
- 2008 (27)
- 2009 (37)
- 2010 (5)
- 2010 social media (1)
- 2012 (5)
- 5meianoite (1)
- 5meianoite rui veloso boinas (1)
- aeiou web design novo (1)
- alvim (1)
- amazon (1)
- android (1)
- angry birds (1)
- apple (1)
- arquitectura (3)
- aviao (1)
- bebes (1)
- best (107)
- blogs (6)
- boinas (1)
- bombeiros (1)
- bonecada (30)
- branding (1)
- business (1)
- buzz (1)
- campanha (1)
- canal (1)
- carros (1)
- caso (1)
- comida (11)
- compras (25)
- condomínio (5)
- confusao (1)
- conversas (43)
- cozinha (1)
- crise (1)
- cristiano ronaldo filho mae (1)
- cronica (1)
- design (32)
- digital (1)
- doces (1)
- facebook (1)
- ferias livros nokia (1)
- foto (27)
- fotos (2)
- fun (137)
- futuro (1)
- galaxy (1)
- game (1)
- gente (1)
- gobern (1)
- gosto (125)
- grafismo (30)
- gripe (1)
- heroisdeportugal (1)
- hi5 (1)
- incrivel (1)
- instagram (372)
- ios (1)
- iphone (1)
- ipod (4)
- jogo (1)
- jogos (1)
- kid (14)
- links (15)
- mail (1)
- marca (1)
- marketing (27)
- marketing digital (2)
- martim (6)
- mena (1)
- miguel portas (1)
- mobile (7)
- movies (22)
- mulher (23)
- mundo (47)
- music (50)
- musica (1)
- natal (16)
- net (65)
- news (107)
- nilton (1)
- nokia mobile (2)
- noticias (2)
- novidades (74)
- odeia (19)
- parque (1)
- pedro (1)
- pensée (29)
- pessoas (7)
- piloto (1)
- pingo doce (1)
- playboy (1)
- pocoyo (3)
- portugal (1)
- pos graduacao social media mkt (1)
- prazeres (43)
- prendas (18)
- programas (1)
- promocao (1)
- pub (53)
- publicidade (1)
- publico p3 (1)
- ratos (1)
- redes sociais (4)
- redes sociais marketing digital (2)
- reflexões (57)
- responsabilidade social (1)
- revistas portugal penthouse (1)
- ricvisited (3)
- rita pereira (1)
- rtp (1)
- s3 (1)
- samsung (2)
- saudades (1)
- saudosismos (17)
- sIII (1)
- smartphones (1)
- social media (2)
- starbucks (1)
- telemoveis (1)
- times google guardian jornais pagos (1)
- tv (13)
- twitter (5)
- UI (6)
- usabilidade (29)
- vendas (1)
- viagens (11)
- video (149)
- vinho (24)
- viral (2)
- web (41)
- web social 2.0 like pizza (3)
- work (23)
- youtube (92)
Archives
-
▼
2010
(147)
-
▼
agosto
(29)
- Media stacking - conceito reforçado vai ganhando eco
- Ranking imprensa online no UK
- 52 Semanas de Usabilidade
- P3 - Público
- www.penthouse.pt
- Deloitte Report: Televisão e Social Media Amigos P...
- Ferramentas para actualização entre redes sociais
- Pós-Graudação: SOCIAL MEDIA MARKETING
- BitMoms - forum mães, mamãs, mummys
- OLD SPICE - campanha nas redes sociais ganha Emmy ...
- 7 Maravilhas Naturais de Portugal - vem aí a gala ...
- www.markupsocial.com
- Querem decifrar os filmes de Quentin Tarantino?
- MacDonald's e ASTERIX - a polémica do momento no ...
- VÍDEO - Facebook , lançamento do "PLACES":
- Is the web really dead? - Boing Boing
- A Internet, como a conhecemos, MORREU?
- TREME
- Download Music THRIVE by Toyota
- TOYOTA - auto
- Federer Vídeo Viral - serviço e bola 'a la' Guilhe...
- www.mov.pt
- Site do "The Times" na nova versão paga continua a...
- Os 20 Pares de Sapatos mais estranhos do Mundo.......
- O 5.º "P" do MKT MIX: "PEOPLE"
- O 5.º "P" do Marketing Mix
- Anorexia, Moda e Photoshop...
- INCEPTION - FINAL (***spoilers***)
- Canal FIVE leva a TV para o Facebook - via "Market...
-
▼
agosto
(29)